[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو::
برای نویسندگان::
اصول شفافیت::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
گواهی‌ها

AWT IMAGE

Attribution-NonCommercial
CC BY-NC


AWT IMAGE

Open Access Publishing


AWT IMAGE

Prevent Plagiarism


AWT IMAGE

..
:: دوره 30، شماره 4 - ( 1403 ) ::
جلد 30 شماره 4 صفحات 239-232 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دانش، نگرش، مزایا و چالش‌های آموزش الکترونیکی دستیاران گروه جراحی مغز و اعصاب
بهرام امین‌منصور1 ، سجاد صولت2 ، احمدرضا رفیعی3
1- گروه جراحی مغز و اعصاب، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
2- دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
3- گروه جراحی مغز و اعصاب، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران ، ahmadreza.raf@gmail.com
چکیده:   (305 مشاهده)
مقدمه: با توجه به آنکه رشته جراحی مغزواعصاب یک رشته بالینی و عملی ست، مطالعه حاضر با هدف ارزیابی آموزش الکترونیک (دانش، نگرش، مزایا و چالش‌ها) برای دستیاران جراحی مغز و اعصاب صورت پذیرفت.
روش بررسی: این مطالعه به‌صورت مقطعی و مشاهده‌ای بود که در سال ۱۴۰۱ انجام شد. ۱۲۵ دستیار از ۶ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تهران، مشهد، شیراز، تبریز و مازندران به‌صورت سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. از پرسشنامه‌ استاندارد تشکندی (۲۰۲۱) و براساس ۴ متغیر (دانش، نگرش، مزیت، چالش) جهت جمع‌آوری ‌داده‌ها استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج گویای آن بود که دستیاران از ابزارهای آموزش الکترونیکی (مانند یادگیری مبتنی بر تلفن همراه، پیوندها، کلاس‌های آنلاین، تابلوهای بحث، ارزیابی‌های الکترونیکی، منابع الکترونیکی و یادگیری مبتنی بر حل مساله) آگاه هستند. ۷۷.۲ درصد از پاسخ‌دهندگان بیان کردند که دانش مناسبی را از یادگیری مبتنی بر تلفن همراه به‌دست آورده‌اند. به‌طورکلی، ۶۰ درصد تا حدودی" در کل فرآیند یادگیری الکترونیکی غرق شده بودند."
۹۷ نفر (۷۷.۶ درصد) دستیاران جراحی مغز و اعصاب، یادگیری حضوری را به یادگیری الکترونیکی ترجیح دادند.
نتیجه‌گیری: برای موفقیت در آموزش الکترونیکی، بهبود زیرساخت اطلاعات، فناوری و پهنای باند ضروری است. از طرفی نرم‌افزار آموزشی باید با پیشنهادات کارشناسان بالینی به‌طور مجزا برای هر رشته تخصصی و با در نظر گرفتن جزئیات (خصوصاً برای شبیه سازی عملی) طراحی گردد.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیکی، جراحی مغز و اعصاب، دستیار
متن کامل [PDF 825 kb]   (77 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله کوتاه | موضوع مقاله: جراحی مغز و اعصاب
دریافت: 1402/12/27 | ویرایش نهایی: 1403/12/1 | پذیرش: 1402/8/24 | انتشار الکترونیک: 1403/11/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aminmansour B, Solat S, Rafiei A. E-Learning for Neurosurgery Residents: Knowledge, Attitudes, Benefits and Challenges. Iran J Forensic Med 2024; 30 (4) :232-239
URL: http://sjfm.ir/article-1-1541-fa.html

امین‌منصور بهرام، صولت سجاد، رفیعی احمدرضا. بررسی دانش، نگرش، مزایا و چالش‌های آموزش الکترونیکی دستیاران گروه جراحی مغز و اعصاب. مجله پزشکی قانونی ایران. 1403; 30 (4) :232-239

URL: http://sjfm.ir/article-1-1541-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 30، شماره 4 - ( 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پزشکی قانونی ایران Iranian Journal of Forensic Medicine
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4703