[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو::
برای نویسندگان::
اصول شفافیت::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
گواهی‌ها

AWT IMAGE

Attribution-NonCommercial
CC BY-NC


AWT IMAGE

Open Access Publishing


AWT IMAGE

Prevent Plagiarism


AWT IMAGE

..
:: دوره 25، شماره 2 - ( 1398 ) ::
جلد 25 شماره 2 صفحات 144-139 برگشت به فهرست نسخه ها
میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد پزشکان 10 مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور
مهدی فروزش1 ، عبدالرزاق برزگر1 ، مسعود قادی‌پاشا1 ، حمید تابلی2 ، افلاطون امیری3 ، بشیر نازپرور1 ، حوریه نجیب‌زاده 4، احمد شجاعی5
1- مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، سازمان پزشکی قانونی کشور، تهران، ایران
2- گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
4- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، ravabet-omomi@iau-tnb.ac.ir
5- گروه چشم‌پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه بقیه‌الله، تهران، ایران
چکیده:   (3105 مشاهده)
اهداف: در نظام اداری و اجرایی کشور رضایت مردم از خدمات ارایه‌شده توسط دستگاه‌های دولتی به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی سنجش کارآمدی در رشد و توسعه نظام تلقی می‌شود. جلب رضایت مردم در ارتباط با دریافت خدمات از سازمان موجبات افزایش اعتماد عمومی که بزرگ‌ترین سرمایه و تکیه‌گاه برای نظام اداری است را فراهم می‌سازد. در سال‌های اخیر به‌دلیل گسترش خدمات پزشکی قانونی نیاز و توقع ارباب‌رجوع نیز افزایش یافته است. لذا پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد پزشکان ۱۰ مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور انجام شد.
ابزار و روش‌ها: این تحقیق توصیفی به روش پیمایشی در سال ۹۵-۱۳۹۴ در بین ارباب‌رجوعانی که به ۱۰ مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی شامل استان‌های اصفهان، فارس، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، کرمانشاه، کرمان، گیلان، آذربایجان‌شرقی، تهران و مازندران مراجعه کرده بودند، انجام شد. این افراد با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده وارد مطالعه شدند و پرسش‌نامه‌ محقق‌ساخته را تکمیل نمودند که در نهایت تعداد ۱۷۸۵ پرسش‌نامه تکمیل و ارسال شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط نرم‌افزار SPSS ۲۲ و با استفاده از آزمون آماری T تک‌نمونه‌ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: میانگین نمره میزان رضایت ارباب‌رجوعان از عملکرد پزشکان ۰/۶۲±۴/۲۵، نحوه اطلاع‌رسانی ۰/۷۲±۴/۱۹، تخصص و مهارت ۰/۷۰±۴/۱۷، تعهد ۰/۶۷±۴/۱۳، ادب و احترام ۰/۷۳±۴/۲۷ و فضا و تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی سازمان ۰/۷۴±۴/۲۴ به دست آمد.
نتیجه‌گیری: از دیدگاه ارباب‌رجوعان عملکرد پزشکان ۱۰ مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور در حد مطلوب است.
واژه‌های کلیدی: عملکرد، رضایتمندی، ارباب‌رجوع، پزشکی قانونی
متن کامل [PDF 699 kb]   (927 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی |
دریافت: 1397/11/10 | ویرایش نهایی: 1399/11/11 | پذیرش: 1398/5/16 | انتشار الکترونیک: 1398/6/30
چکیده گسترده انگلیسی [HTML 16 KB]  (145 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Forouzesh M, Barzegar A, Ghadipasha M, Taboli H, Amiri A, Nazparvar B, et al . Client Satisfaction Rate with Physician's Performance of the Top 10 Provincial Centers of the Forensic Medicine Organization of Iran. Iran J Forensic Med 2019; 25 (2) :139-144
URL: http://sjfm.ir/article-1-1005-fa.html

فروزش مهدی، برزگر عبدالرزاق، قادی‌پاشا مسعود، تابلی حمید، امیری افلاطون، نازپرور بشیر، و همکاران.. میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد پزشکان 10 مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور. مجله پزشکی قانونی ایران. 1398; 25 (2) :139-144

URL: http://sjfm.ir/article-1-1005-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 25، شماره 2 - ( 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پزشکی قانونی ایران Iranian Journal of Forensic Medicine
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645